Dawna linia kolejowa.
Witam !
Czy bocznica odchodząca do zakładów za magazynem towarowym (obecnie naturoterapia) istniała w latach 80-tych ? Oprócz tego widzę na starych planach że obok szedł tor wąskotorówki. Do kiedy były wąskie tory na terenie stacji w Złotym Stoku ? I czy były zelektryfikowane, czy zarośnięte a sieć trakcyjna zdemontowana. Chodzi mi o stan stacji z lat 1985 - 1989 czyli z ostatnich lat eksploatacji. I na koniec jeszcze jedno pytanie - czy były sploty trójszynowe (tzn. połączenie toru wąskiego z normalnym). Proszę o szybkie udzielenie informacji, ponieważ teraz jest ostatnia chwila aby dokonać poprawek w mojej mapie na stacji w Złotym Stoku
Czy bocznica odchodząca do zakładów za magazynem towarowym (obecnie naturoterapia) istniała w latach 80-tych ? Oprócz tego widzę na starych planach że obok szedł tor wąskotorówki. Do kiedy były wąskie tory na terenie stacji w Złotym Stoku ? I czy były zelektryfikowane, czy zarośnięte a sieć trakcyjna zdemontowana. Chodzi mi o stan stacji z lat 1985 - 1989 czyli z ostatnich lat eksploatacji. I na koniec jeszcze jedno pytanie - czy były sploty trójszynowe (tzn. połączenie toru wąskiego z normalnym). Proszę o szybkie udzielenie informacji, ponieważ teraz jest ostatnia chwila aby dokonać poprawek w mojej mapie na stacji w Złotym Stoku
Re: Dawna linia kolejowa.
Witam !
W dniu dzisiejszym o godz. 12.15 na stację w Kamieńcu wjechał pociąg specjalny prowadzony parowozem Ol49-59. Była to chyba ostatnia (miejmy nadzieję że raczej nie) okazja aby w naszych okolicach zobaczyć parowóz, co świadczyć może że pociąg prowadziła nie ta maszyna co była w planach (a czynne parowozy w Polsce można policzyć już na palcach jednej ręki) . Pełną relację zdjęć zamieściłem na stronie http://kolejpodsudecka.pl/portal-galeria.html . Sam dowiedziałem się o przejeździe w ostatniej chwili, nie zdążyłem nawet kupić biletu i poinformować was na forum, ale jestem zadowolony przynajmniej z tych zdjęć.
Pozdrawiam !
W dniu dzisiejszym o godz. 12.15 na stację w Kamieńcu wjechał pociąg specjalny prowadzony parowozem Ol49-59. Była to chyba ostatnia (miejmy nadzieję że raczej nie) okazja aby w naszych okolicach zobaczyć parowóz, co świadczyć może że pociąg prowadziła nie ta maszyna co była w planach (a czynne parowozy w Polsce można policzyć już na palcach jednej ręki) . Pełną relację zdjęć zamieściłem na stronie http://kolejpodsudecka.pl/portal-galeria.html . Sam dowiedziałem się o przejeździe w ostatniej chwili, nie zdążyłem nawet kupić biletu i poinformować was na forum, ale jestem zadowolony przynajmniej z tych zdjęć.
Pozdrawiam !
- Marcin Przybysz
- Sztygar
- Posty:146
- Rejestracja:niedziela 02 wrz 2007, 21:49
- Relacja:Sympatyk
- Lokalizacja:Złotno
- Kontakt:
Re: Dawna linia kolejowa.
Szczepan, nie siej chłopie dezinformacji 
Czynnych parowozów mamy dokładnie 19 sztuk, w naprawie/przeznaczone do naprawy to także niemal 20 sztuk, z tego co najmniej dwa będą gotowe w tym roku jeszcze.
Najbliższy czynny parowóz masz w Jaworzynie Śląskiej, i jest szansa, że będzie czasem gościem w Kamieńcu również.
A tak swoją drogą, miło ujrzeć znów parowóz w Kamieńcu, najeździłem się kiedyś ostatnimi pociągami parowymi na trasie Kamieniec - Ząbkowice...

Czynnych parowozów mamy dokładnie 19 sztuk, w naprawie/przeznaczone do naprawy to także niemal 20 sztuk, z tego co najmniej dwa będą gotowe w tym roku jeszcze.
Najbliższy czynny parowóz masz w Jaworzynie Śląskiej, i jest szansa, że będzie czasem gościem w Kamieńcu również.
A tak swoją drogą, miło ujrzeć znów parowóz w Kamieńcu, najeździłem się kiedyś ostatnimi pociągami parowymi na trasie Kamieniec - Ząbkowice...

Re: Dawna linia kolejowa.
Hej
To była lokomotywa z Wolsztyna - mojego powiatu
http://www.parowozy.com.pl/news.htm
http://www.parowozowniawolsztyn.pl/parowozy/Ol49
Zapraszam do Wolsztyna! W każdy weekend majowy hucznie organizowana jest Parada Parowozów.


http://www.parowozy.com.pl/news.htm
http://www.parowozowniawolsztyn.pl/parowozy/Ol49
Zapraszam do Wolsztyna! W każdy weekend majowy hucznie organizowana jest Parada Parowozów.
-
- Gwarek
- Posty:843
- Rejestracja:niedziela 19 wrz 2010, 18:54
- Relacja:Sympatyk
Re: Dawna linia kolejowa.
W Wolsztynie było solarum Czad he he już chyba nie ma (?)
Oczywiście parowozy piękne, z Wolsztyna pochodzi Adam Skórnicki:-)
Zazdroszczę Ci trochę, my tu co prawda mamy góry ale tam w Wielkopolsce też jest fajnie.
Pozdrawiam
PS A to czasem Piękna Helena nie jeździła tutaj? Czytałem gdzieś w gazecie.
Oczywiście parowozy piękne, z Wolsztyna pochodzi Adam Skórnicki:-)
Zazdroszczę Ci trochę, my tu co prawda mamy góry ale tam w Wielkopolsce też jest fajnie.
Pozdrawiam
PS A to czasem Piękna Helena nie jeździła tutaj? Czytałem gdzieś w gazecie.
Miasteczko zamieszkiwała bowiem bardzo dziwna społeczność.
ROZDZIAŁ I 41 KUSZENIE ŚW. ANTONIEGO
ROZDZIAŁ I 41 KUSZENIE ŚW. ANTONIEGO
Re: Dawna linia kolejowa.
Tak
Helena z Wolsztyna jest słynna 
P.S. Solarium Czad jest nadal.. naprzeciw PKP


P.S. Solarium Czad jest nadal.. naprzeciw PKP

- Marcin Przybysz
- Sztygar
- Posty:146
- Rejestracja:niedziela 02 wrz 2007, 21:49
- Relacja:Sympatyk
- Lokalizacja:Złotno
- Kontakt:
Re: Dawna linia kolejowa.
Miała być Helena, ale doszli do wniosku (słusznego), że za słaba na nasze górskie linie. I tak oto zawitała oelka. Cóż, szkoda, że nie do Złotego Stoku...

- niebieski24
- Gwarek
- Posty:467
- Rejestracja:poniedziałek 22 mar 2010, 12:57
- Relacja:Mieszkaniec
- Lokalizacja:Złoty Stok
- Kontakt:
Re: Dawna linia kolejowa.
ja pierdziuuuuu , ze Ci ludzie sie nie bali po takich torach sunac 

-
- Gwarek
- Posty:843
- Rejestracja:niedziela 19 wrz 2010, 18:54
- Relacja:Sympatyk
Re: Dawna linia kolejowa.
Miasteczko zamieszkiwała bowiem bardzo dziwna społeczność.
ROZDZIAŁ I 41 KUSZENIE ŚW. ANTONIEGO
ROZDZIAŁ I 41 KUSZENIE ŚW. ANTONIEGO
Re: Dawna linia kolejowa.
Witam.
Zapraszam do obejrzenia relacji z ostatniej w tym roku imprezy drezynowej na torze dawnej kolejki Złotostockiej. Impreza ta nosiła nazwę "II drezyniada jesienna pieczony ziemniak", która się odbyła w niedzielę 2 października 2011 roku na przystanku kolejowym Sosnowa Śląska. Przez cały czas trwania naszej imprezy rejestrowała ją TV Kłodzko.
Można ją obejrzeć na stronie: www.tvklodzko.pl
Zapraszam do obejrzenia relacji z ostatniej w tym roku imprezy drezynowej na torze dawnej kolejki Złotostockiej. Impreza ta nosiła nazwę "II drezyniada jesienna pieczony ziemniak", która się odbyła w niedzielę 2 października 2011 roku na przystanku kolejowym Sosnowa Śląska. Przez cały czas trwania naszej imprezy rejestrowała ją TV Kłodzko.
Można ją obejrzeć na stronie: www.tvklodzko.pl
Re: Dawna linia kolejowa.
Witam. Fajnie było w niedzielę 2 października. Atmosfera super, ładna pogoda, ziemniaki prosto z ogniska no i drezyny. Kto nie był niech żałuje.
-
- Sztygar
- Posty:165
- Rejestracja:sobota 06 mar 2010, 14:52
- Relacja:Sympatyk
-
- Sztygar
- Posty:149
- Rejestracja:środa 13 kwie 2011, 22:09
- Relacja:Mieszkaniec
Re: Dawna linia kolejowa.
To i ja przypomnę starą anegdotę. Z Sosnowej do Złotego Stoku idzie Św. pamięci p. Głowacka z koszem jaj na targ. W miejscu gdzie tory zbliżają się do szosy wygląda maszynista i woła "wsiadajcie babciu" na co pani Głowacka odpowiada "dziękuję Panu, ale dzisiaj się spieszę, więc pójdę pieszo"
-
- Dreptacz
- Posty:57
- Rejestracja:poniedziałek 14 lut 2005, 09:16
- Relacja:Mieszkaniec
- Lokalizacja:Złoty Stok/Wrocław
Re: Dawna linia kolejowa.
Przejazd na drodze Płonica - Błotnica chyba pozbył się szyn... W ich miejscu leży pokruszony asfalt czy jakiś tłuczeń (nie zdążyłem się przyjrzeć z samochodu). Autem przejechać przez tory wygodniej, ale jazdy drezynowe się skrócą. 

Re: Dawna linia kolejowa.
To tam były szyny jeszcze niedawno? Ja sobie ich od kilku lat już nie przypominam.
- dobekfooto
- Moderator
- Posty:934
- Rejestracja:piątek 04 lut 2005, 23:51
- Relacja:Mieszkaniec
- GG:8824316
- Lokalizacja:Złoty Stok
- Kontakt:
Re: Dawna linia kolejowa.
W zeszlym roku odcinek platnego przejazdu z Sosnowej do Plonicy konczyl sie wlasnie na tym przejezdzie kolejowym. Takze jezeli chodzi o komercyjne przejazdy to trasa skrocila sie o maksymalnie 5 metrow. Ja tam autem jezdze dosyc czesto, duzo czesciej niz jezdzi tamtendy drezyna dlatego wysypanie tam grysu uwazam za trafiony pomysl (zwazywszy na to, ze zrobienie tam profesjonalnego przejazdu kolejowego nie mialoby szans realizacji ze wzgledu na duzo wyzsze koszty
Czasami trzeba po prostu wybrac mniejsze zlo ...

"Buntu nie boji sie wladca ten,
co by z powiek spedzal mu sen.
Lecz nie poradzisz nic bracie moj ..."
co by z powiek spedzal mu sen.
Lecz nie poradzisz nic bracie moj ..."
Re: Dawna linia kolejowa.
Witam wszystkich. W związku z tym, że piszę pierwszy raz w 2012 roku życzę wszystkim wszystkiego najlepszego, dużo zdrowia, powodzenia w nowym roku.
Wracając do przejazdu w Płonicy. Zasypanie żwirem przejazdu to nie jest wcale profesjonalne naprawienie przejazdu. Na szczęście szyny są. Zgadza się drezyna dojeżdżała tylko do tego przejazdu z tego powodu ponieważ zaraz za przystankiem ok. 10 m zostało skradzione parędziesiąt śrub i tor się "zwęził" na tyle, że można było się wykoleić, a nie mieliśmy zgody na naprawę toru od właściciela tzn. PKP PLK. Przejazdy były płatne ponieważ nie mieliśmy żadnych sponsorów, a drezyna przyjechała z okolic Herbów Nowych 160 km w jedną stronę z przyczepką, na której była drezyna co daje nam w sumie 360 km + paliwo do drezyny. Cena przejazdu powrotnego wynosiła 5 zł, liczba przejazdów i pasażerów to w sumie nie wiem czy wyszliśmy przynajmniej na zero. Ale nie narzekamy w tym roku na pewno będzie lepiej.
W tym roku planujemy dużą imprezę 16/17 czerwca w Złotym Stoku i Sosnowej. Patronat nad tą imprezą przyjął osobiście sam Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zbigniew Szafrański. Stosowne pismo otrzymałem 07.12.2011 roku. Co to oznacza? Oznacz to to, że jest bardzo duża szansa aby drezyny mogły jeździć od st. Złoty Stok do po Sosnowa. Będzie w końcu można "udrożnić" tor i ustawić wiadukt w Złotym Stoku na swoim historycznym miejscu. To ogólnie tyle.
PS.
Przez ostatnie kilka lat, kilka razy nie źle i się mi oberwało z różnych powodów, tak jak by komuś straszne zależało na tym aby koniecznie tą linię kolejową zniszczyć. Wszystko co byśmy robili było złe, głupie lub nie potrzebne. Mam nadzieję, że te osoby przynajmniej do lipca choć trochę się powstrzymają ja już jestem przez tą czerwcową imprezę nie źle zestresowany, szczególnie, że zaprosiliśmy pasjonatów z Niemiec i Czeskiej Republiki. Więcej na temat tej imprezy wkrótce.
Wracając do przejazdu w Płonicy. Zasypanie żwirem przejazdu to nie jest wcale profesjonalne naprawienie przejazdu. Na szczęście szyny są. Zgadza się drezyna dojeżdżała tylko do tego przejazdu z tego powodu ponieważ zaraz za przystankiem ok. 10 m zostało skradzione parędziesiąt śrub i tor się "zwęził" na tyle, że można było się wykoleić, a nie mieliśmy zgody na naprawę toru od właściciela tzn. PKP PLK. Przejazdy były płatne ponieważ nie mieliśmy żadnych sponsorów, a drezyna przyjechała z okolic Herbów Nowych 160 km w jedną stronę z przyczepką, na której była drezyna co daje nam w sumie 360 km + paliwo do drezyny. Cena przejazdu powrotnego wynosiła 5 zł, liczba przejazdów i pasażerów to w sumie nie wiem czy wyszliśmy przynajmniej na zero. Ale nie narzekamy w tym roku na pewno będzie lepiej.
W tym roku planujemy dużą imprezę 16/17 czerwca w Złotym Stoku i Sosnowej. Patronat nad tą imprezą przyjął osobiście sam Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zbigniew Szafrański. Stosowne pismo otrzymałem 07.12.2011 roku. Co to oznacza? Oznacz to to, że jest bardzo duża szansa aby drezyny mogły jeździć od st. Złoty Stok do po Sosnowa. Będzie w końcu można "udrożnić" tor i ustawić wiadukt w Złotym Stoku na swoim historycznym miejscu. To ogólnie tyle.
PS.
Przez ostatnie kilka lat, kilka razy nie źle i się mi oberwało z różnych powodów, tak jak by komuś straszne zależało na tym aby koniecznie tą linię kolejową zniszczyć. Wszystko co byśmy robili było złe, głupie lub nie potrzebne. Mam nadzieję, że te osoby przynajmniej do lipca choć trochę się powstrzymają ja już jestem przez tą czerwcową imprezę nie źle zestresowany, szczególnie, że zaprosiliśmy pasjonatów z Niemiec i Czeskiej Republiki. Więcej na temat tej imprezy wkrótce.
- dobekfooto
- Moderator
- Posty:934
- Rejestracja:piątek 04 lut 2005, 23:51
- Relacja:Mieszkaniec
- GG:8824316
- Lokalizacja:Złoty Stok
- Kontakt:
Re: Dawna linia kolejowa.
O tym mówię, jest to wręcz bardzo nieprofesjonalna naprawa uwzględniająca jedynie wygodny przejazd samochodów i utrudniająca przejazd drezyny. Jednak naprawienie przejazdu tak jak trzeba byłoby zapewne zdecydowanie dużo droższe.wojtekkz pisze:Zasypanie żwirem przejazdu to nie jest wcale profesjonalne naprawienie przejazdu.
Jechałem i uważam, że warto było tą piątkę wydaćwojtekkz pisze:Cena przejazdu powrotnego wynosiła 5 zł, liczba przejazdów i pasażerów to w sumie nie wiem czy wyszliśmy przynajmniej na zero.

"Buntu nie boji sie wladca ten,
co by z powiek spedzal mu sen.
Lecz nie poradzisz nic bracie moj ..."
co by z powiek spedzal mu sen.
Lecz nie poradzisz nic bracie moj ..."