QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
Przeczytajcie, skomentujcie, ja się wstrzymam na razie..
http://www.qwsi.pl/asp/pliki/pobierz/2b ... teczna.pdf
http://www.qwsi.pl/asp/pliki/pobierz/2b ... teczna.pdf
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
Przeczytałem do połowy bo bałagan mi się robi w głowie po takim wysypisku.
Dowiedziałem się jak na razie że u nas arsenu niet,grodziska niet,niet jawornik,niet starego cmentarza,niet mauzoleum,niet młyn,czarny staw,złoty osioł,zresztą cały Haniak wraz z Emanuela,niet zamku,bla bla bla,itd
jest dobry pozytyw, dowiedziałem się że;CYTAT
Na szlakach komunikacyjnych trakt (obecna droga S 46, łącząca Ziemię Kłodzką ze Śląskiem) powstała osada w Złotym Stoku,
ALE NUMER
CAŁE SZCZĘŚCIE ŻE JEST TUTAJ PONOĆ :
Towarzystwo Miłośników Złotego Stoku.
TO JUŻ TOBIE TOMEK ZOSTAWIAM
na terenie Gminy Złoty Stok znaczenie dla turystyki pieszej mają: Ścieżka Przyrodniczo ? Leśna ?Żaba da się lubid?, ?Złota Ścieżka? i Miejska Trasa Turystyczna,
TO JAKIEŚ NOWE PODZIEMIA
regionalna Trasa Podziemnych Atrakcji (czarna), prowadząca przez Złoty Stok do Brzeźnicy i dalej w kierunku Srebrnej Góry i Gór Sowich,

Dowiedziałem się jak na razie że u nas arsenu niet,grodziska niet,niet jawornik,niet starego cmentarza,niet mauzoleum,niet młyn,czarny staw,złoty osioł,zresztą cały Haniak wraz z Emanuela,niet zamku,bla bla bla,itd

jest dobry pozytyw, dowiedziałem się że;CYTAT
Na szlakach komunikacyjnych trakt (obecna droga S 46, łącząca Ziemię Kłodzką ze Śląskiem) powstała osada w Złotym Stoku,
ALE NUMER

CAŁE SZCZĘŚCIE ŻE JEST TUTAJ PONOĆ :
Towarzystwo Miłośników Złotego Stoku.
TO JUŻ TOBIE TOMEK ZOSTAWIAM

na terenie Gminy Złoty Stok znaczenie dla turystyki pieszej mają: Ścieżka Przyrodniczo ? Leśna ?Żaba da się lubid?, ?Złota Ścieżka? i Miejska Trasa Turystyczna,
TO JAKIEŚ NOWE PODZIEMIA


regionalna Trasa Podziemnych Atrakcji (czarna), prowadząca przez Złoty Stok do Brzeźnicy i dalej w kierunku Srebrnej Góry i Gór Sowich,
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
Hehe, na razie nie chcę się tak bezrefleksyjnie nabijać....
Tu masz coś starszego - jeszcze z czasów Lubienieckiego ( leży to do dziś na BIPie jako "strategia rozwoju gminy")
http://www.biuletyn.net/nt-bin/_private ... ok/997.pdf
ale fakt wesoły tekst miejscami:
No może jeszcze trochę zachęcę - poniżej tytuły różnych zawartych w dokumencie pomysłów. Stąd się wzięło także "Miasto Złotej przygody", które już wisi przy wjazdach do miasta.
Tu masz coś starszego - jeszcze z czasów Lubienieckiego ( leży to do dziś na BIPie jako "strategia rozwoju gminy")
http://www.biuletyn.net/nt-bin/_private ... ok/997.pdf
ale fakt wesoły tekst miejscami:
liczę bułka na Twój komentarz, tyś przecież z turystyki po dyplomie.Turystyka weekendowa cechuje się dużą specyficznością, a oferta produktowa powinna byd bardzo zróżnicowana (krótkie, ale intensywne pobyty, w charakterystycznym czasokresie ? ?weekend?, czyli od piątku do niedzieli). Turystyka weekendowa jest tym rodzajem turystyki, który docelowo jest najbardziej pożądany dla obszaru LGD ?Qwsi?. Celem jest zatrzymanie w gminach LGD ?Qwsi? na 2-3 dni turystów, zachęcenie ich do zanocowania (nie tylko u rodziny i znajomych), korzystanie w różnych form aktywności turystycznej, rekreacyjnej, sportowej, kulturowej i krajoznawczej gmin obszaru LGD ?Qwsi?. W tej kategorii mieszczą się niemal wszystkie wymienione powyżej rodzaje aktywności turystycznej (bez turystyki biznesowo ? konferencyjnej). Jest to więc specyficzny mix produktowy, który obejmuje swoim zasięgiem obszar wszystkich gmin obszaru LGD ?Qwsi?. Turystyka weekendowa została potraktowana oddzielnie, z uwagi na jej wysokie znaczenie dla obszaru (i potencjalnie rosnące w przyszłości).
No może jeszcze trochę zachęcę - poniżej tytuły różnych zawartych w dokumencie pomysłów. Stąd się wzięło także "Miasto Złotej przygody", które już wisi przy wjazdach do miasta.
?Szlak Zielonego Złota Ziemi Ząbkowickiej? ? złoty szlak objąłby miejsca związana z ?zielonym złotem? w opisanym wyżej rozumieniu
?Trasa Złotych Kamieni? prowadziłaby ze Złotego Stoku przez ?Kopalnię Złota?
?Zielone Lasy? ? trasa biegłaby cennymi przyrodniczo
?Wyprawy Odkrywców do Krainy Zielonego Złota?? poszukiwanie ?skarbów? zielonego złota,
?Złota Kraina Rowerowa? ? oparcie się na istniejących wytyczonych trasach
Rowerowy Rajd Zielonego Złota
Mapa Zielonego Złota
?Odznaka Zielonego Złota? ?
Muzeum Zielonego Złota ?
?Złota edukacja?
Szlak cudownych kościołów Ziemi Ząbkowickiej
Festiwal cudów i tajemnic
Cuda i tajemnice na weekend
Cystersi rowerzystom
cysterska jakość
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
Zadałam sobie trud przeczytania opracowania. Treśc można by zredukowac do 1/3 bo powtarza się w kółko w poszczególnych rozdziałach tylko ze zmienioną kolejnością słów. Informacje o bazie hotelowej /2008r./błędne i jeszcze wiele brakujących faktów o Złotym Stoku. Mało konstruktywnych wniosków. A swoją drogą ciekawe ile wzięli za to opracowanie. Sezony w turystyce to norma, nawet w Polanicy która ma wiele luksusowych pensjonatów w okresie ferii zimowych nie ma pełnego obłożenia /byłam tam 3 razy w tym czasie/.
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
aż mnie palce swędzą 
No co ja mogę napisać....
Ktoś wziął niezłą kasę za czas poświęcony pisaniu czegoś co nie daj Boże przeczyta nasz burmistrz i powstanie wg. propozycji Szlak Zielonego Złota Ziemi Zabkowickiej. Tam nawet napisano jak ten szlak ma biec więc nic tylko robić kolejna ścieżkę.
Hmmm. no cóż praca bardzo merytoryczna
Nie mam teraz czasu teg czytać ale jedno zdanie przytoczę, ono świadczy o sensowności tego dzieła i jego precyzji i realności.
" Najprężniejszcym (najmocniejszym) produktem w szlaku zielonego złota niewątpliwie będzie produkt "Między Złotem a Srebrem" Jakoś tak bo cytowałam z pamięci bo dokument to Pdf i nie mogłam skopiować.
Między Złotem a Srebrem to produkt który stworzyli ludzie nie mający pojęcia o produktach turystycznych (przepraszam was za to ale taka jest prawda). Między innymi nasz radny AR. Produkt na który ściągnięto kupę pieniędzy a z którego skorzystali tylko ci co w nim brali udział (w tym podmioty np. my jako kopalnia), a kozyć polegała na kilku fajnych spotkaniach, szkoleniach i poczęstunku. Wydrukowano mnóstwo materiałów promocyjnych i jeszcze większą ilość kart rabatowych dla turystów. Te karty uprawniały do rabatów na wstęp do kopalni czy na twierdzę w srebrnej górze. Prze 2 czy 3 lata trwanie tego cudnego projektu do kopalni z kartą rabatową zgłosiło się może ze 4 osoby i to samo na twierdzy.
POMYSŁ DLA POMYSŁU, IDEA DLA IDEI. No i jest się czym chwalić i powód do kolejnych spotkań na których można wychwalać się pod niebiosa.
Nie piszę tego złośliwie bo można było z tego pomysłu zrobić cos fajnego. No ale jesli za robotę biora się urzędnicy którzy tylko się szklą, spotykają i jeżdżą na targi gdzie sa spotkania, szkolenia i bankiety, to nie może z tego wyjśc nic konkretnego. I nie dlatego że oni nie chcą, a dlatego, że tak już jest.
Więc teraz co sedna: jeśli ktoś piszę, że produkt który w rzeczywistości nie pociągną za sobą turystów (tylko kilka sztuk) jest Najprężniejszym w regionie - to dla mnie nie ma sensu czytać tej pracy dalej.
Moim zdaniem jest tam sporo błędów natury szeregowania segmentów czy kategorii turystyki.
Np. nie można zaszeregować pobytu weekendowego na równi z kulturowym czy jakoś tak bo jeden rodzaj dotyczy czasu czyli turystyki weekendowej, wyjazdowej, jednodniowej czy pobytowej a ten drugi dotyczy rodzaju czyli kulturowe, sentymentalna, biznesowa czy rodzinna.
Ja juz teraz tak bardzo tych wszystkich zaszeregowań nie pamiętam ale to coś co mi się rzuciło na oczy przy przeglądaniu.
Generalnie pisał to ktoś kto może się zna na turystyce ale tylko i wyłącznie z teoretycznego punktu widzenia -urzędnik pewnie. I dla tego tam sa takie śmiechowe rzeczy które nas praktyków tylko śmieszą bo wiemy, że w rzeczywistości jest inaczej.
Wybacz Tomku ale niestety nie mam czasu teraz tego czytać a i krytykować nie mam raczej skrupułów bo pisze u nich projekty i będę sie powoływać na ich dokumenty tego typu aby projekty przeszły
Na koniec dodam, że początek czysto merytoryczny wydawał się dosyć konkretny i rzeczowy.
Tal więc niestety ja wracam do projektu.
Myślę, że sam juz masz wyrobione zdanie i nie będzie się ono wiele różniło od mojego

No co ja mogę napisać....
Ktoś wziął niezłą kasę za czas poświęcony pisaniu czegoś co nie daj Boże przeczyta nasz burmistrz i powstanie wg. propozycji Szlak Zielonego Złota Ziemi Zabkowickiej. Tam nawet napisano jak ten szlak ma biec więc nic tylko robić kolejna ścieżkę.
Hmmm. no cóż praca bardzo merytoryczna

" Najprężniejszcym (najmocniejszym) produktem w szlaku zielonego złota niewątpliwie będzie produkt "Między Złotem a Srebrem" Jakoś tak bo cytowałam z pamięci bo dokument to Pdf i nie mogłam skopiować.
Między Złotem a Srebrem to produkt który stworzyli ludzie nie mający pojęcia o produktach turystycznych (przepraszam was za to ale taka jest prawda). Między innymi nasz radny AR. Produkt na który ściągnięto kupę pieniędzy a z którego skorzystali tylko ci co w nim brali udział (w tym podmioty np. my jako kopalnia), a kozyć polegała na kilku fajnych spotkaniach, szkoleniach i poczęstunku. Wydrukowano mnóstwo materiałów promocyjnych i jeszcze większą ilość kart rabatowych dla turystów. Te karty uprawniały do rabatów na wstęp do kopalni czy na twierdzę w srebrnej górze. Prze 2 czy 3 lata trwanie tego cudnego projektu do kopalni z kartą rabatową zgłosiło się może ze 4 osoby i to samo na twierdzy.
POMYSŁ DLA POMYSŁU, IDEA DLA IDEI. No i jest się czym chwalić i powód do kolejnych spotkań na których można wychwalać się pod niebiosa.
Nie piszę tego złośliwie bo można było z tego pomysłu zrobić cos fajnego. No ale jesli za robotę biora się urzędnicy którzy tylko się szklą, spotykają i jeżdżą na targi gdzie sa spotkania, szkolenia i bankiety, to nie może z tego wyjśc nic konkretnego. I nie dlatego że oni nie chcą, a dlatego, że tak już jest.
Więc teraz co sedna: jeśli ktoś piszę, że produkt który w rzeczywistości nie pociągną za sobą turystów (tylko kilka sztuk) jest Najprężniejszym w regionie - to dla mnie nie ma sensu czytać tej pracy dalej.
Moim zdaniem jest tam sporo błędów natury szeregowania segmentów czy kategorii turystyki.
Np. nie można zaszeregować pobytu weekendowego na równi z kulturowym czy jakoś tak bo jeden rodzaj dotyczy czasu czyli turystyki weekendowej, wyjazdowej, jednodniowej czy pobytowej a ten drugi dotyczy rodzaju czyli kulturowe, sentymentalna, biznesowa czy rodzinna.
Ja juz teraz tak bardzo tych wszystkich zaszeregowań nie pamiętam ale to coś co mi się rzuciło na oczy przy przeglądaniu.
Generalnie pisał to ktoś kto może się zna na turystyce ale tylko i wyłącznie z teoretycznego punktu widzenia -urzędnik pewnie. I dla tego tam sa takie śmiechowe rzeczy które nas praktyków tylko śmieszą bo wiemy, że w rzeczywistości jest inaczej.
Wybacz Tomku ale niestety nie mam czasu teraz tego czytać a i krytykować nie mam raczej skrupułów bo pisze u nich projekty i będę sie powoływać na ich dokumenty tego typu aby projekty przeszły

Na koniec dodam, że początek czysto merytoryczny wydawał się dosyć konkretny i rzeczowy.
Tal więc niestety ja wracam do projektu.
Myślę, że sam juz masz wyrobione zdanie i nie będzie się ono wiele różniło od mojego

Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
Nie do końca wyrobione, ale ciężko nie mieć zdania. W sumie to sporo trudu sobie zadali - mogło to wyglądać gorzej.bułka pisze:Myślę, że sam juz masz wyrobione zdanie i nie będzie się ono wiele różniło od mojego
Uwaga Babci, że trzeba by to streścić jak najbardziej słuszna, tego jest na 15 stron..
Ale nie można przejść obojętnie koło mapki z drogą ekspresową S-46 i S-5 przechodzącymi przez naszą gminę...S-5 zapewne nie wiecie ale w projekcie sprzed X lat - idzie tym zboczem na zachód od Lasek, przez przełęcz Kłodzką...
To dzisiaj (i w perspektywie 20 lat mrzonki).
I oczywiście powielają błędy z przebiegiem szlaków....kolejny raz problem z głupoty naszych urzędników zmieniających idiotycznie przebieg szlaków.
Generalnie dziwię się, że Zamawiający odbiera takie opracowanie i za nie płaci...Powinno być poprawiane do skutku...ale pewnie to nikogo nie interesuje - na sztukę zrobione jak wszystko tutaj - i tak jest nieźle....przez Gminę Złoty Stok biegnie na Jawornik Wielki odcinek Głównego Szlaku Sudeckiego im. M. Orłowicza Świeradów ? Paczków (szlak czerwony),
z Barda przez Złoty Stok do Radochowa biegnie szlak zielony,
ze Złotego Stoku przez Chwalisław do Bystrzycy Kłodzkiej prowadzi szlak czarny,
Cóż Tobie się nie dziwię, że masz ochotę wyciągnąć coś przez Qfsi. Zapewne Ci się uda jak tylko rozgryziesz na ile kawałków się dzieli ten tort.
Powodzenia.
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
Nawet w kluczowej kwestii dla turystyki - ilość noclegów, błędy są rażące...
Złoty Jar, Sport Kompleks, Działkowiec, Klubowa, Kopalnia, Hotelik Goldstok, Naturoterapia, Eltan (to nasza gmina także)...
Całoroczne prawie wszystkie.
Tak jak śmieszna jest liczba udzielonych noclegów...
jedna 50 osobowa kolonia x 60 dni wakacji to 3000.
Ja rozumiem, że dane wg GUS czy PCIT, ale co to ma wspólnego z rzeczywistością...


Złoty Jar, Sport Kompleks, Działkowiec, Klubowa, Kopalnia, Hotelik Goldstok, Naturoterapia, Eltan (to nasza gmina także)...
Całoroczne prawie wszystkie.
Tak jak śmieszna jest liczba udzielonych noclegów...
jedna 50 osobowa kolonia x 60 dni wakacji to 3000.
Ja rozumiem, że dane wg GUS czy PCIT, ale co to ma wspólnego z rzeczywistością...


- niebieski24
- Gwarek
- Posty:467
- Rejestracja:poniedziałek 22 mar 2010, 12:57
- Relacja:Mieszkaniec
- Lokalizacja:Złoty Stok
- Kontakt:
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
w Zabkowicach jest tylko 1 hotel ??
- dobekfooto
- Moderator
- Posty:934
- Rejestracja:piątek 04 lut 2005, 23:51
- Relacja:Mieszkaniec
- GG:8824316
- Lokalizacja:Złoty Stok
- Kontakt:
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
Z tabeli 4 wynika, że są dwa. Hotel musi spełniać szereg określonych wymogów dlatego nie każdy budynek, który potocznie możemy nazwać hotelem będzie nim w rzeczywistości
Ostatnio widziałem książkę kolegi, który studiuje turystykę i widziałem tam masę takich tabelek jakie wymagania muszą spełniać hotele, aby uzyskać określoną ilość gwiazdek.

"Buntu nie boji sie wladca ten,
co by z powiek spedzal mu sen.
Lecz nie poradzisz nic bracie moj ..."
co by z powiek spedzal mu sen.
Lecz nie poradzisz nic bracie moj ..."
-
- Gwarek
- Posty:336
- Rejestracja:czwartek 09 gru 2010, 18:55
- Relacja:Sympatyk
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
Dajcie spokój. Mam nadzieję, że jesteście świadomi ile takich dokumentów powstało w turystycznie atrakcyjnych regionach Polski? Od dawna wiadomym jest, że tworzenie takiej makulatury pochłonie większość funduszy unijnych przeznaczonych na rozwój turystyki. Szkoda Waszego czasu na rozkinianie takich pustych wypocin. Każda z gmin powinna patrzeć się na własne podwórko i na nim się organizować - i tyle w tym temacie!!!
- dobekfooto
- Moderator
- Posty:934
- Rejestracja:piątek 04 lut 2005, 23:51
- Relacja:Mieszkaniec
- GG:8824316
- Lokalizacja:Złoty Stok
- Kontakt:
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
Tutaj się zgodzić nie mogę. Potrzebne są inicjatywy, które będą w jakiś sposób systematyzowały infrastrukturę turystyczną, tak aby podać turyście rzetelne informacje na temat danego regionu a nie tylko jednej miejscowości. Problem tkwi w tym, że zazwyczaj takie projekty jak powyższy są robione na siłę i tak naprawdę niczemu nie służą. Lepiej zrobić 15 stron konkretnych informacji, które mają pokrycie w rzeczywistości niż przez kilkadziesiąt stron lać wodę i kopiować nie sprawdzone informacje powielając błędy.Mentalista pisze:Każda z gmin powinna patrzeć się na własne podwórko i na nim się organizować - i tyle w tym temacie!!!
"Buntu nie boji sie wladca ten,
co by z powiek spedzal mu sen.
Lecz nie poradzisz nic bracie moj ..."
co by z powiek spedzal mu sen.
Lecz nie poradzisz nic bracie moj ..."
-
- Gwarek
- Posty:336
- Rejestracja:czwartek 09 gru 2010, 18:55
- Relacja:Sympatyk
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
Tak krótko. Szansą dla miasta i gminy ZS jest turystyka i nic więcej> To na pewno. I nie mam na myśli turystyki przejazdowej w drodze do Kłodzka, Polanicy czy Kudowy odwiedzenie kopalni i w długą. Wszystkich ucieszy jak turyści przyjadą np. na weekend zanocują z dwie noce zjedzą coś w lokalach itd itp. Tak więc pokażmy co mamy atrakcyjnego i jak najwięcej aby turyści zainteresowani byli naszym regionem a Twierdzę w Kłodzku lub pijalnię wody w Polanicy niech odwiedzą jak będą w niedzielę do domu wracać.
I to powinna być misja tej pięknej gminy - bo strategii to już mamy tak dużo napisanych.
I to powinna być misja tej pięknej gminy - bo strategii to już mamy tak dużo napisanych.
- niebieski24
- Gwarek
- Posty:467
- Rejestracja:poniedziałek 22 mar 2010, 12:57
- Relacja:Mieszkaniec
- Lokalizacja:Złoty Stok
- Kontakt:
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
zgadzam sie , tak wlasne powinno byc , starczy juz stania w cieniu , niech teraz to miasto zacznie zyc i niech nie bedzie tylko dodatkiem w wakacjach ale niech stanie sie ich centrum :d
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
no niesteyty mio drodzy Bogiem nie jesteście i powiedzenie "niech się stanie światłość" a w waszym wydaniu 
Czynów trzeba i pieniędzy unijnych lub inwestorów bo z "niech się stanie" to już jakieś kilka tysięcy lat nie stało się
nie zadziałaniebieski24 pisze:niech stanie sie ich centrum

Czynów trzeba i pieniędzy unijnych lub inwestorów bo z "niech się stanie" to już jakieś kilka tysięcy lat nie stało się

-
- Gwarek
- Posty:336
- Rejestracja:czwartek 09 gru 2010, 18:55
- Relacja:Sympatyk
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
A wiesz co to jest marketing?
Takie obczaskane słowo a jak wiele znaczące!
Takie obczaskane słowo a jak wiele znaczące!
- niebieski24
- Gwarek
- Posty:467
- Rejestracja:poniedziałek 22 mar 2010, 12:57
- Relacja:Mieszkaniec
- Lokalizacja:Złoty Stok
- Kontakt:
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
kto jak kto ale bulka to chyba wie i to bardzo dobrze 

Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
no proszę bardzo, co to jest marketing?
Myślę, że Mentalista może tu napisać, może ktoś z miasta przeczyta bo Złoty Stok niewiele ma wspólnego z marketingiem.
Wracając do wypowiedzi Dobka. Masz rację. Bardzo trudno sprostać wszystkich wymogów kategoryzacji obiektów noclegowych. Jeszcze gorsze jest to, że ci co się biorą z otwieranie noclegów nie mają pojęcia o kategoryzacji i nazwają swoje obiekty jak im się podoba. Tak powstają hotele w których nie ma warunków nawet jak na pokoje gościnne itp.
Do niedawna ludzie kombinowali i nazywali obiekty np. hotelik lub usługi hotelarskie był szyld aby ominąć kategoryzację. Z tego co się uczyłam to takich zabiegów również nie wolno wykonywać - no ale przepisy mogły się zmienić a ja ich nie sledze na bieżąco.
Jest to ważne bo nazwa mówi o standardzie, jakości usług, wielkości pokoi i usługach towarzyszących. Tak dla przykładu:
Goś motelu wie, że ma standard jak w Hotelu ale dodatkowo ma warsztat lub pomoc drogową przy obiekcie i duży parking. Tego nie musi mieć chociażby 4 gwiazdkowy hotel itd.
A propos elaboratów. Ten będzie przydatny dla tych którzy piszą prace dyplomowe w podobnych dziedzinach -generalnie maja tu dane których i tak nikt nie sprawdzi a podanie takiego elaboratu jako źródło jest bardzo wiarygodne.
Tak w praktyce to powiem wam szczerze jest wszystko inaczej. Na studiach wielokrotnie sprzeczałam się z wykładowcami teoretykami (nie umniejszam ich wiedzy bo to wspaniali ludzie i z ogromna wiedzą z geografii i turystyki), którzy wmawiali mi pewne schematy, które nijak mają się do rzeczywistości, nie wspominając że polska rzeczywistość to jeszcze coś innego.
On właśnie produkowaliby takie dzieła pisane na temat rozwoju Kopalni a tak na prawdę można się bez tego obejść. Pewne elementy są istotne - jak segmentacja rynku,badania rynkowe zapotrzebowania na produkt itp. No ale ja to piszę a to chyba oczywiste jest i wy to wiecie a jak nie wiecie to czujecie to instynktownie. Ela nie kończyła żadnych studiów turystycznych a rozwinęła taki biznes o którym piszą np. podręczniki na uniwerek łódzki. Ona to robiła instynktownie. Nie wiedziała, że coś się nazywa segmentacją rynku czy jak się liczy próg rentowności.
Trzeba trochę wyczucia i fantazji choć nie w każdym zawodzie niestety - do lekarza fantasty bez studiów bym nie poszła
Myślę, że Mentalista może tu napisać, może ktoś z miasta przeczyta bo Złoty Stok niewiele ma wspólnego z marketingiem.
Wracając do wypowiedzi Dobka. Masz rację. Bardzo trudno sprostać wszystkich wymogów kategoryzacji obiektów noclegowych. Jeszcze gorsze jest to, że ci co się biorą z otwieranie noclegów nie mają pojęcia o kategoryzacji i nazwają swoje obiekty jak im się podoba. Tak powstają hotele w których nie ma warunków nawet jak na pokoje gościnne itp.
Do niedawna ludzie kombinowali i nazywali obiekty np. hotelik lub usługi hotelarskie był szyld aby ominąć kategoryzację. Z tego co się uczyłam to takich zabiegów również nie wolno wykonywać - no ale przepisy mogły się zmienić a ja ich nie sledze na bieżąco.
Jest to ważne bo nazwa mówi o standardzie, jakości usług, wielkości pokoi i usługach towarzyszących. Tak dla przykładu:
Goś motelu wie, że ma standard jak w Hotelu ale dodatkowo ma warsztat lub pomoc drogową przy obiekcie i duży parking. Tego nie musi mieć chociażby 4 gwiazdkowy hotel itd.
A propos elaboratów. Ten będzie przydatny dla tych którzy piszą prace dyplomowe w podobnych dziedzinach -generalnie maja tu dane których i tak nikt nie sprawdzi a podanie takiego elaboratu jako źródło jest bardzo wiarygodne.
Tak w praktyce to powiem wam szczerze jest wszystko inaczej. Na studiach wielokrotnie sprzeczałam się z wykładowcami teoretykami (nie umniejszam ich wiedzy bo to wspaniali ludzie i z ogromna wiedzą z geografii i turystyki), którzy wmawiali mi pewne schematy, które nijak mają się do rzeczywistości, nie wspominając że polska rzeczywistość to jeszcze coś innego.
On właśnie produkowaliby takie dzieła pisane na temat rozwoju Kopalni a tak na prawdę można się bez tego obejść. Pewne elementy są istotne - jak segmentacja rynku,badania rynkowe zapotrzebowania na produkt itp. No ale ja to piszę a to chyba oczywiste jest i wy to wiecie a jak nie wiecie to czujecie to instynktownie. Ela nie kończyła żadnych studiów turystycznych a rozwinęła taki biznes o którym piszą np. podręczniki na uniwerek łódzki. Ona to robiła instynktownie. Nie wiedziała, że coś się nazywa segmentacją rynku czy jak się liczy próg rentowności.
Trzeba trochę wyczucia i fantazji choć nie w każdym zawodzie niestety - do lekarza fantasty bez studiów bym nie poszła

Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
Chcąc działac w turystyce trzeba lubiec ludzi, niezależnie od tego kim i jacy są. To podstawa, bo nawet w hotelu z najwyższą ilością gwiazdek, jeśli nie będzie życzliwości i ludzkiego ciepła, każdy zatrzyma się tylko raz. Oprócz warunków które są ważne trzeba tworzyc klimat a tego nawet najlepsze wykształcenie nie zagwarantuje. Oczywiście musimy sobie wyrażnie określic jacy goście będą podstawą naszego działania /segmentacja/ i głównie dla nich przygotowac ofertę. Reszta to tzw. bonusy. Dlatego bardzo ważne jest stworzenie w mieście klimatu dla turysty, tj. czyste, zadbane i ukwiecone ulice, estetyczne elewacje budynków, miejsca krótkotrwałego wypoczynku- cukierenki, kawiarenki, ogródki piwne i ciekawe pamiątki lub produkty lokalne i jakaś atrakcja - np. wieża widokowa, mennica z ekspozycją i prezentacją bicia monet itd. Kiermasze sezonowe itd..
-
- Gwarek
- Posty:336
- Rejestracja:czwartek 09 gru 2010, 18:55
- Relacja:Sympatyk
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
Zaniedbania są wieloletnie. Sytuacja niektórych znaczących budynków (Dukat, biurowiec zakładu, Złoty Jar) wiadomo jaka - prywaciaże nie mają kasy i tak niszczeje taka piękna architektura - biurowiec od parku już zagraża bezpieczeństwu przechodniów a niedługo i samym mieszkańcom. Nikt miasta nie sprząta itd. Tak więc bez konkretnych działań wszystkich ZS jeszcze długo nie będzie atrakcyjny turystycznie.
- niebieski24
- Gwarek
- Posty:467
- Rejestracja:poniedziałek 22 mar 2010, 12:57
- Relacja:Mieszkaniec
- Lokalizacja:Złoty Stok
- Kontakt:
Re: QWSI - strategiczny plan rozwoju turystyki
to jest fakt ! pewnie pierwsi wlasciciele biurowca teraz sie w grobie przewracaja ze mozna cos takiego zrobic z tak pieknym budynkiem !! kto jest teraz jego zarzadca ? wlascieciel zakladu ? tam jest tyle marnujacuch sie pomieszczen ktore mozna zagospodarowac np na jakies wystawy albo nawet zrobic tam siedzibe stowarzyszenia.